طرح ویزای بهداشت و مراقبت برای کارکنان بهداشتی و مراقبین خانگی


در 24 دسامبر 2021، وزارت بهداشت و مراقبت اجتماعی (DHSC) تأیید کرد که توصیه MAC را می پذیرد و کارکنان مراقبت های بهداشتی، دستیاران مراقبت و کارمندان خانگی واجد شرایط دریافت ویزای بهداشت و مراقبت خواهند بود. علاوه بر این، کارکنان بهداشتی به لیست مشاغل کمبود اضافه خواهند شد و استخدام هزاران کارمند بهداشتی اضافی در بریتانیا را آسان تر می کند.

تغییرات به چه معناست؟

  • مراقبین، مددکاران و مراقبین واجد شرایط حمایت مالی تحت دسته Skilled Worker خواهند بود، در حالی که در حال حاضر فقط مراقبان مسن‌تر شرایط سطح مهارت را دارند.
  • تحت این دسته مهاجرت، این کارگران می توانند تا پنج سال حمایت مالی شوند، می توانند با شرکای خود و فرزندان خود به بریتانیا بیایند و پس از پنج سال می توانند برای اقامت در بریتانیا درخواست دهند.
  • متقاضیان از کاهش 50 درصدی هزینه های ویزا، معافیت از هزینه پزشکی مهاجرت و تصمیم گیری سریعتر برای ویزا بهره مند خواهند شد.

دولت مایل بود تاکید کند که این اقدامات فقط موقتی هستند، بنابراین بازنگری خواهند شد اما برای حداقل 12 ماه اجرا خواهند شد. انتظار می رود تغییرات لازم در قوانین مهاجرت در فوریه 2022 اعمال شود.

متخصصان مراقبت های بهداشتی که در تلاش هستند تا جای خالی خود را پر کنند و هنوز مجوز حمایتی تحت برنامه Skilled Worker ندارند، ممکن است بخواهند قبل از اعمال این تغییرات درخواست مجوز کنند.

متخصصان بهداشتی که قبلاً دارای مجوز حمایت مالی هستند، باید سیستم ها و فرآیندهایی را که در اختیار دارند بررسی کنند تا از انطباق با راهنمای حمایت مالی وزارت خانه اطمینان حاصل کنند تا خطر از دست دادن مجوز خود و عدم امکان استفاده از این تغییرات را به حداقل برسانند.


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تغییرات، لطفاً با Talitha Degwa از گروه حقوقی مهاجرت ما تماس بگیرید 0738 4813 082یا اینکه فرم زیر را پر کنید.


دیدگاهتان را بنویسید