قوانین مهاجرت تغییر کرده است


در 9 مارس 2023، دولت جزئیات تغییرات آتی در قوانین مهاجرت را به پارلمان ارائه کرد که بر مقوله‌های مختلف مهاجرتی موجود تأثیر می‌گذارد و برخی موارد جدید را معرفی می‌کند.

کارفرمایانی که در ویزا و مهاجرت بریتانیا (UKVI) به عنوان حامیان مالی کارگران در مسیرهای کارگران ماهر و/یا تحرک تجاری جهانی ثبت نام کرده اند، علاقه مند خواهند بود بدانند که آستانه حقوق و نرخ های مشاغل ماهر مطابق با آخرین قوانین بریتانیا به روز شده است. جزئیات حقوق و دستمزد در رابطه با حداقل دستمزد مشخص شده برای هر شغل واجد شرایط، باید به این نکته نیز توجه داشت که در حالی که نرخ های قبلی برای اکثر مشاغل بر اساس 39 ساعت کار در هفته بود، دستمزد به روز شده اکنون بر اساس هفته کاری 37.5 ساعت است. حامیان مالی اشاره می کنند که در حالی که برخی مشاغل خواستار افزایش حداقل دستمزد هستند، برخی دیگر شاهد کاهش هستند، یا به دلیل بازنگری در ساعات کار هفتگی یا به این دلیل که داده های دستمزد بریتانیا نشان می دهد که میانگین دستمزدها در این شغل واقعاً کاهش یافته است.

علاوه بر اطمینان از اینکه دستمزد ارائه شده به کارگر تحت حمایت از نرخ رایج برای شغل خاص تحت قوانین کارگر ماهر فراتر می رود، حامیان مالی باید اطمینان حاصل کنند که دستمزد از آستانه های دیگر نیز فراتر می رود که به شرح زیر به روز می شود:

  • اگر فردی در شرایطی درخواست دهد که ممکن است حقوقش کاهش یابد زیرا موقعیت شغلی در لیست مشاغل کمبود قرار دارد، کارگر با تعریف قوانین مهاجرت به عنوان یک “تازه وارد” یا کار در بخش بهداشتی یا آموزش حرفه ای مشخص شده است، پس حداقل حقوق از 20 480 پوند به 20960 پوند افزایش می یابد (یا نرخ شغل، هر کدام بالاتر باشد).
  • حداقل حقوقی که باید پرداخت شود در صورت عدم اعمال تخفیف از 25600 پوند به 26200 پوند افزایش می یابد (یا نرخ شغلی هر کدام که بالاتر باشد).
  • حداقل دستمزد ساعتی که هر کارگر ماهر می تواند دریافت کند از 10.10 پوند به 10.75 پوند در ساعت افزایش می یابد.

حداقل دستمزد مورد نیاز تحت برنامه تحرک جهانی کسب و کار: مسیر ارشد یا متخصص از 42400 پوند به 45800 پوند افزایش می یابد.

علاوه بر این، الزامی معرفی شد که تأیید می کند همه کارهای حمایت شده باید با حداقل دستمزد ملی و مقررات زمان کار مطابقت داشته باشند. بنابراین، در حالی که تغییرات فوق عمدتاً بر کارگران تحت حمایت جدید تأثیر می گذارد، کارفرمایان باید اطمینان حاصل کنند که دستمزد پرداختی به کارگران تحت حمایت فعلی حداقل معادل حداقل دستمزد ملی باشد.

تغییرات قانون همچنین نحوه محاسبه دستمزدها را هنگامی که متقاضی با الگوی کار می‌کند که ساعات عادی هر هفته یکسان نیست، روشن می‌کند:

  • به طور معمول، کارگر تحت حمایت قراردادی که بیش از 48 ساعت در هفته کار می کند، برای ساعات کار بیش از 48 ساعت حقوق دریافت نمی کند، اما برای کارگران غیر عادی، کار بیش از 48 ساعت در هفته ها ممکن است تحت آستانه دستمزد در نظر گرفته شود که تصریح می کند: میانگین تعداد ساعات در یک چرخه معمولی (که ممکن است کمتر از 17 هفته باشد اما نه بیشتر) بیش از 48 ساعت در هفته نیست.
  • هر هفته تعطیلات بدون حقوق برای تعیین اینکه آیا آستانه حقوق برآورده شده است به عنوان میانگین محاسبه می شود.
  • هر هفته مرخصی بدون حقوق به عنوان غیبت از کار به منظور تعیین اینکه آیا کارگر تحت حمایت غیبت بدون حقوق از کار را ممنوع کرده است، محسوب نمی شود.

تغییرات بیشتر در قوانین مهاجرت

علاوه بر تغییرات حقوق در مسیرهای کاری تحت حمایت، تغییرات قوانین مهاجرت زیر ممکن است برای کارفرمایان جالب باشد:

  • مسیر Founder-Innovator برای جایگزینی دسته Innovator موجود معرفی شده است، در حالی که مسیر Newcomer نیز در حال لغو است.
  • دامنه طرح تحرک جوانان برای شهروندان نیوزلند گسترش یافته است تا منعکس کننده ترتیبات دوجانبه تقویت شده بین بریتانیا و نیوزیلند باشد، با حداکثر سن برای ورود به این طرح به 35 سال و مدت زمان ویزا از دو اعطا می شود. سال تا سه
  • نرخ حداقل دستمزد کارگران فصلی با تغییر در حداقل دستمزد و دستمزد زندگی افزایش می یابد.
  • قوانینی نیز معرفی شده‌اند که مکانیسم‌های مجوزهای سفر الکترونیکی آینده (ETA) را کنترل می‌کنند. پس از اجرای کامل، ETA برای همه اتباع کشورهای ثالث (به عنوان مثال اتباع غیر بریتانیایی یا ایرلندی) که از بریتانیا بازدید می کنند و در حال حاضر به ویزای کوتاه مدت نیاز ندارند (یعنی اتباع ایالات متحده، استرالیا، ژاپن و منطقه اقتصادی اروپا) مورد نیاز خواهد بود. در ابتدا، طرح ETA فقط برای اتباع قطری که از 15 نوامبر 2023 وارد بریتانیا می شوند اعمال می شود و در اوایل سال 2024 با گسترش بیشتر تمدید می شود.

VWV Plus - کد رفتاری آموزش الکترونیکی برای پرسنل


اگر به اطلاعات بیشتری در مورد هر یک از تغییرات فوق نیاز دارید، لطفاً با تام برت یانگ در ما تماس بگیرید مهاجرت تیم در 0121 227 3759. در غیر این صورت، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید.


دیدگاهتان را بنویسید