آنچه شما باید بدانید


ETA چیست؟

طرح ETA بریتانیا به روشی مشابه طرح ESTA ایالات متحده و برنامه ETIAS برنامه ریزی شده اتحادیه اروپا عمل خواهد کرد. هر یک از این طرح‌ها – از جمله ETA – ویزا یا مجوز ورود به قلمرو مربوطه نیست، اما در عوض اجازه سفر به مسافران را پس از بررسی پایگاه‌های اطلاعاتی مختلف امنیتی و سایر معیارهای ورود می‌دهد.

در مورد طرح ETA انگلستان، ورود به انگلستان پس از صدور ETA به عنوان یک بازدید کننده خواهد بود. فردی که به انگلستان می آید و می خواهد در فعالیت هایی شرکت کند که در حال حاضر برای آنها ویزا لازم است و اتباع “ویزای ملی” کشورها – همچنان باید برای این ویزا به جای ETA اقدام کنند

چه کسی به ETA نیاز دارد؟

ETA در حال حاضر برای شهروندان بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات در دسترس است، اما در ماه‌های آینده برای موارد زیر نیز اجباری خواهد شد:

  • شهروندان بدون ویزا: مسافران کشورهایی که در حال حاضر برای اقامت کوتاه مدت در انگلستان نیازی به ویزا ندارند، مانند شهروندان ایالات متحده، کانادا و استرالیا. گردشگران، مسافران تجاری و بازدیدکنندگانی که برای دیدن اعضای خانواده یا جستجوی مراقبت های پزشکی سفر می کنند، به ETA نیاز دارند.
  • شهروندان منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و سوئیس: اتباع منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس نیز باید برای سفرهای کوتاه مدت به بریتانیا برای ETA درخواست دهند.

شهروندان بریتانیای کبیر و ایرلند مانند افرادی که دارای ویزای معتبری هستند که به آنها اجازه زندگی، کار یا تحصیل در بریتانیا را می دهد، از درخواست برای ETA معاف خواهند بود.

تاریخ های کلیدی استقرار ETA

در 10 سپتامبر 2024، دولت بریتانیا گام‌های بعدی را برای اجرای ETA، از جمله تاریخ‌هایی که بازدیدکنندگان می‌توانند درخواست خود را شروع کنند و زمانی که ETA اجباری می‌شود، اعلام کرد. دولت این استقرار را به دو مرحله تقسیم کرده است:

  • افراد غیر اروپایی واجد شرایط می توانند از 27 نوامبر 2024 پیشاپیش درخواست دهند و برای سفر به بریتانیا از 8 ژانویه 2025 به ETA نیاز دارند.
  • اروپایی های واجد شرایط می توانند از 5 مارس 2025 درخواست دهند و برای سفر به بریتانیا از 2 آوریل 2025 به ETA نیاز دارند.

فرآیند درخواست ETA و هزینه ها

بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق «اپلیکیشن ETA UK» برای ETA درخواست دهند و هزینه درخواست 10 پوند خواهد بود. اگر بازدیدکنندگان قادر به استفاده از برنامه ETA در تلفن همراه خود نباشند، می توانند به صورت آنلاین درخواست دهند.

پس از اخذ ETA، بازدیدکنندگان مجاز خواهند بود تا حداکثر شش ماه به مدت دو سال یا تا زمانی که گذرنامه دارنده ETA منقضی شود (هر کدام که زودتر بیاید، چندین سفر به بریتانیا داشته باشند).

تصمیمات ETA معمولاً ظرف سه روز کاری پردازش می شوند، گاهی اوقات سریعتر.

گام هایی که کسب و کارها باید بردارند

اگر شرکتی هستید که بازدیدکنندگانی را از خارج از کشور دریافت می‌کنید – اعم از تامین‌کننده، مشتری یا همکاران شعبه یا دفتر مرکزی خارج از کشور – مهم است که آنها را از این تغییرات مطلع کنید تا از ناراحتی ناشی از ممنوعیت سوار شدن یا مشکلات در هنگام ورود جلوگیری کنید. در مرز بریتانیا از آوریل 2025، هر کسی که به بریتانیا سفر می کند و پاسپورت بریتانیایی یا ایرلندی ندارد، به ETA یا ویزا نیاز دارد، بنابراین این تغییرات بر تعداد زیادی از مردم تأثیر می گذارد.


برای جزئیات بیشتر در مورد طرح ETA یا هر موضوع دیگر مهاجرت، لطفا با Talitha Degwa تماس بگیرید. مهاجرت تیم در 07384 813082 یا فرم زیر را پر کنید


دیدگاهتان را بنویسید