ارزیابی تاثیر الگوریتمی CBSA برای اتوماسیون غربالگری امنیتی (پیش نویس)


همانطور که ما به کار خود ادامه می دهیم تا بفهمیم آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) چه کاری انجام می دهد، من یک پروژه ارزیابی تاثیر الگوریتمی را برای پروژه اتوماسیون غربالگری امنیتی (SSA) آنها به اشتراک می گذارم.

بر اساس گزارش اخیر فناوری اطلاعات (پرده از پروژه های با بودجه بیش از 1 میلیون دلار)، در زیر خلاصه ای از این پروژه اتوماسیون ارائه شده است:

اتوماسیون بررسی های امنیتی
سیستم تأیید امنیتی اشتراک‌گذاری اطلاعات با شرکای تأیید را تسهیل می‌کند و تأیید امنیتی را با یک سیستم مدیریت پرونده جدید، سیستم‌های یکپارچه و ابزارهای اطلاعاتی، هوش تجاری و قابلیت‌های نظارت بر عملکرد افزایش می‌دهد.

از این سند همچنین می آموزیم که تکمیل برای سال 2026 برنامه ریزی شده است.

در گزارش سالانه 2024-2025 CBSA. ما همچنین می بینیم که پنج ارجاع به پروژه SSA وجود دارد که نشان می دهد این یک اولویت اصلی بخش است.

جزئیات در مورد پروژه همچنان صریح باقی می ماند و فقط می گویند که هدف آن این است:

 بهبود فرآیندهای غربالگری امنیت مهاجرت برای شناسایی متقاضیان غیر مهاجر
ورود به کانادا، از جمله تلاش‌های تحت پروژه اتوماسیون غربالگری امنیتی

ارزیابی تاثیر الگوریتمی

بیشتر این سند (که سال گذشته در سال 2023 دریافت کردم) ویرایش شده است. ما نمی دانیم تاریخ پیش نویس چه زمانی بوده است.

شرح پروژه (فصل 9 در صفحه 1) توضیح می دهد که شامل یک سیستم مدیریت پرونده ارتقا یافته، یک عملکرد تریاژ خودکار، سیستم های اطلاعاتی یکپارچه و ابزارها، هوش تجاری و قابلیت های نظارت بر عملکرد خواهد بود. به طور خلاصه، بسیار پیشرفته تر از مدل IRCC نوع شینوک به نظر می رسد.

همچنین استفاده از این ابزارها را برای بررسی پرونده های ساده تأیید می کند و زمان بیشتری را برای پردازش پرونده های پیچیده می دهد که به مشتری مهاجرت کمک می کند. این سند تکرار می کند که هیچ تصمیم خودکاری بدون نظارت انسان گرفته نمی شود. توضیح واقعی «انسان در حلقه تصمیم» ویرایش شده است.

من تعجب می‌کنم که با توجه به اخبار اخیر درباره توطئه‌های تروریستی توسط افرادی که ظاهراً توسط دستگاه‌های بازرسی امنیتی ما دستگیر نشده‌اند، عموم مردم از اتوماسیون پرونده‌های مستقیم برای اهداف امنیتی چگونه می‌بینند. همچنین تا حدودی متناقض به نظر می رسد که CBSA به نظر می رسد (باز هم: قبول دارم که فقط این شنیده های اطلاعاتی را دریافت کردم) نگران خودکار کردن فرآیندهای غربالگری واجد شرایط بودن IRCC است، در حالی که از سوی دیگر به دنبال خودکارسازی غربالگری امنیتی است.

سوال دیگری که دارم این است که آیا و چگونه فناوری تشخیص چهره (“FRT”) اجرا می شود؟ ما می دانیم که FRT در ابزار ReportIn تعبیه شده است، که برای تسهیل فرآیند حذف افراد غیر واجد شرایط در حال توسعه است. احتمالاً علاوه بر تجزیه و تحلیل آشکار از مواد کاربردی که ممکن است شخص داشته باشد و نیاز به پردازش داشته باشد، هر برنامه و مجموعه بیومتریک یک عکس نیز دارد. من نمی دانم که آیا نقشی در تجزیه و تحلیل این به عنوان بخشی از بررسی اولیه وجود دارد؟

در هر صورت سند را برای بررسی عمومی می گذارم. برای بحث بیشتر در این مورد خوش آمدید:

شماره موقت A-2023-18296

برای کسانی که نمی توانند سند بالا را ببینند، می توانند از لینک Google Drive در اینجا به سند دسترسی پیدا کنند: https://drive.google.com/file/d/1OBBoWuYWysvdyD1b2dG4B6E3m7Z0hylq/view?usp=drive_link

دیدگاهتان را بنویسید