الزام ثبت نام در پلیس برای کارگران و دانشجویان مهاجر برداشته شده است


شرط “ثبت نام پلیس” چیست (یا بود)؟

قوانین مهاجرت شامل مقرراتی است که به وزارت کشور اجازه می دهد تا اتباع خارجی خاصی را مشمول شرایطی قرار دهد که آنها را ملزم به ثبت نام در پلیس هنگام ورود به بریتانیا کند. ثبت نام باید در عرض هفت روز پس از ورود فرد به بریتانیا (در صورتی که فرد از خارج از بریتانیا برای ویزا درخواست داده است) یا تاریخی که به آنها اطلاع داده شده است که باید در زمانی که در انگلستان هستند مطابقت داشته باشد، تکمیل شود. (معمولاً پس از درخواست برای اجازه اقامت). افراد مشمول این شرط نیز باید هرگونه تغییر در اطلاعات ارائه شده را به پلیس اطلاع دهند، مثلاً در صورت تغییر آدرس.

با این حال، در 4 اوت، وزارت امور داخلی هنر دستورالعمل برای افسران ثبت نام پلیس اصلاح شد تا شامل یادداشتی باشد مبنی بر اینکه رهنمود لغو شده است زیرا “دیگر نیازی به ثبت نام پلیس نیست.” در همان زمان، سرویس‌های مختلف پلیس اخطاریه‌هایی را مستقیماً برای اتباع خارجی که درخواست ثبت نام پلیس می‌کردند یا در وب‌سایت‌هایشان صادر می‌کردند و بیان می‌کردند که این الزام یا برآورده شده است. “لغو شد” یا “معلق”. متأسفانه، زبان استفاده شده مشخص نمی کند که آیا این اقدام دائمی است یا موقت. با این حال، هیچ لینکی برای ثبت نام مجدد وجود ندارد. علاوه بر این، وب سایت دولت هنوز حاوی ارجاعات مختلفی به شرایط ثبت نام دائمی است و مقررات مهاجرت مربوطه تغییر نکرده است.

این برای اتباع خارجی و کارفرمایان، دانشگاه ها، مدارس و کالج هایی که از آنها حمایت می کنند چه معنایی دارد؟

با وجود نامشخص بودن قوانین و دستورالعمل‌های شرح داده شده در بالا، به نظر می‌رسد که هر کسی که در حال حاضر سعی در رعایت این الزام داشته باشد، نمی‌تواند این کار را انجام دهد زیرا پلیس آن را اجرا نمی‌کند. اگر این امر با اصلاح قوانین مهاجرت رسمیت یابد، حذف این الزام قطعا مورد استقبال اتباع خارجی متاثر قرار خواهد گرفت، که دیگر نگران اطلاع رسانی پلیس در هنگام تغییر مشخصات شخصی خود نخواهند بود.

علاوه بر این، حامیان مالی کارگر و دانشجو که به طور بالقوه در حصول اطمینان از اینکه مهاجرانی که حمایت مالی می کنند، شرایط ثبت نام را برآورده می کنند، درگیر هستند – و بنابراین اکنون دیگر نیازی به نگرانی در مورد نحوه گنجاندن فرآیندهای اضافی ثبت نام پلیس در فرآیندهای ثبت نام و استخدام خود ندارند.

در مجموع، لغو این الزام سنگین اداری برای همه افراد آسیب دیده، از جمله افسران پلیس، خبر خوبی خواهد بود.


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چشم پوشی از الزامات ثبت نام پلیس یا سایر موارد مهاجرتی، لطفاً با تام برت یانگ تماس بگیرید. مهاجرت تیم در 07393 148 352یا اینکه فرم زیر را پر کنید.


دیدگاهتان را بنویسید