ویزای VWV برای شرکا


بر اساس قوانین فعلی، متقاضیان ویزا به عنوان شریک یک شهروند بریتانیا باید نشان دهند که این زوج حداقل 18600 پوند درآمد دارند (اگر کودکان همزمان برای ویزا درخواست دهند، بیشتر است). این «حداقل شرط درآمد» در سال 2012 معرفی شد و در سطحی تنظیم شد که محاسبه می‌شد این زوج نمی‌توانند به بودجه عمومی دسترسی داشته باشند. درآمد مورد نیاز از آن زمان تا کنون ثابت مانده است.

پس چه چیزی اعلام شد؟

در پاسخ به نگرانی‌های فزاینده دولت در مورد میزان مهاجرت خالص، وزیر کشور مجموعه‌ای از اقداماتی را که دولت برای کاهش مهاجرت قانونی به بریتانیا انجام خواهد داد، اعلام کرده است که از بهار 2024 اجرایی می‌شود. اگرچه اکثر این اقدامات در مورد آنها اعمال می‌شود. افرادی که برای شغل به انگلستان می آیند (عمدتاً برای متخصصان بهداشت و پزشکی)، در این اطلاعیه همچنین اشاره ای به بیش از دو برابر کردن حداقل درآمد برای ویزای خانواده به 38700 پوند می شود.

در حالی که افزایش حداقل درآمد مورد نیاز از سطح سال 2012 یک وسیله کاملاً غیرمنتظره برای دستیابی به هدف عدم تحمیل بار مالیات دهندگان به ویزای خانواده نیست، چنین افزایش قابل توجهی کاملاً غافلگیرکننده بود. مطابق با ماشین حساب تورم بانک مرکزی انگلستان، اگر حداقل درآمد مورد نیاز مطابق با شاخص قیمت مصرف کننده افزایش یابد، بر اساس قیمت های امروزی تنها به 25560 پوند افزایش می یابد.

رقم جدید حتی بالاتر از میانگین حقوق سالانه کارکنان تمام وقت در بریتانیا است که در سال 2023 34963 پوند است. این بدان معناست که اکثر شهروندان بریتانیایی اگر اشتباه عاشق شدن با یک خارجی را مرتکب شوند، نمی توانند این شرط را برآورده کنند. وضعیت برای افرادی که خارج از مرزها زندگی می کنند حتی بدتر است لندن، زنان و مردان افراد زیر 30 سال یا بیش از 60 سال، با هر یک از این گروه ها حقوق متوسطی کمتر از آستانه پیشنهادی جدید دارند. و عواقب محدودیت آستانه جدید توسط کارگران برخی از آنها با شدت بیشتری احساس خواهد شد بخش ها، از جمله آموزش، تولید، مراقبت های بهداشتی، هنر، سرگرمی و مهمان نوازی، هر کدام با میانگین حقوق زیر 38700 پوند.

اعضای خانواده که قبلاً در بریتانیا هستند چطور؟

پس از اعلام وزیر کشور، سردرگمی در مورد اینکه آیا افزایش آستانه حقوق برای افرادی که قبلا ویزای همسر و شریک دارند اعمال می شود وجود داشت. فردای بیانیه وزیر کشور دبیر مطبوعاتی نخست وزیر به خبرنگاران تأیید کرد که در حالی که درآمد همسر بلافاصله پس از اجرایی شدن سیاست جدید نباید افزایش یابد، آنها باید حداقل شرایط جدید درآمد را در زمان تمدید ویزای خود رعایت کنند. سه روز بعد وبلاگ رسانه ای دفتر خانه کمی از آن موقعیت برگشت و تایید کرد

ما در حال تعیین جزئیات این سیاست، از جمله نحوه اعمال آن برای ویزاهای در حال تمدید هستیم، و جزئیات بیشتر را در زمان مناسب تأیید خواهیم کرد.

و سپس در 22 آذر، درست 9 روز پس از اظهارات وزیر کشور، وزیر دیگری از دولت حاضر شد و پیشنهاد داد. مصاحبه رادیویی که آستانه جدید برای زوج‌هایی که قبلاً ویزای همسر یا شریک زندگی خود را دریافت کرده‌اند و برای تمدید اقامت خود در بریتانیا درخواست می‌کنند، اعمال نخواهد شد.

بدیهی است که سیاست جدید باعث سردرگمی و ابهامات زیادی از جمله از سوی مسئولین آن شده است. این برای زوج‌ها و خانواده‌ها، از جمله آن‌هایی که قبلاً در بریتانیا هستند و آن‌هایی که امیدوارند در آینده نزدیک زندگی مشترک خود را در بریتانیا آغاز کنند، بسیار مفید نیست.


لطفاً با Talitha Degwa از تیم مهاجرت ما برای کمک در مورد درخواست های ویزای همسر و شریک زندگی و هر گونه مشکل مهاجرتی که بر شما یا خانواده شما تأثیر می گذارد، تماس بگیرید. 07384 813 082 و یا با پر کردن فرم زیر


دیدگاهتان را بنویسید